Nr zamówienia: 2/2021
ZAPYTANIE OFERTOWE
do zamówienia o wartości poniżej kwoty 130 000 złotych, realizowanego bez obowiązku stosowania przepisów Ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2019, poz. 2019)
Zamawiający zaprasza do złożenia ofert na wykonanie usługi:
„Aktualizacja projektu budowlanego i wykonawczego dla zadania inwestycyjnego
pod nazwą - Rekonstrukcja zabytkowego zajazdu w skansenie w Osieku nad Notecią
z przeznaczeniem na centrum kultury i edukacji regionalnej -
wraz z pełnieniem nadzoru autorskiego.”
I. Informacje o Zamawiającym:
1. Nazwa Zamawiającego: Muzeum Okręgowe im. St. Staszica w Pile.
2. Adres Zamawiającego: ul. Browarna 7, 64-920 Piła.
3. NIP Zamawiającego: 7642172798.
4. Dane kontaktowe: tel. (067) 211 07 80, fax 067 215 35 77,
e-mail: muzeum@muzeum.pila.pl
5. Strona internetowa Zamawiającego: www.muzeum.pila.pl.
6. Godziny urzędowania Zamawiającego: od poniedziałku do piątku w godzinach 8.00 – 15.00.
II. Opis przedmiotu zamówienia
1.Przedmiotem zamówienia jest aktualizacja projektu budowlanego i wykonawczego dla zadania inwestycyjnego p.n. „Rekonstrukcja zabytkowego zajazdu w skansenie w Osieku nad Notecią z przeznaczeniem na centrum kultury i edukacji regionalnej” wraz z pełnieniem nadzoru autorskiego.
2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w załączniku Nr 1 do Zapytania ofertowego – Opis przedmiotu zamówienia, załączniku Nr 7 do Zapytania ofertowego – Wzór umowy.
3. Oznaczenie przedmiotu zamówienia wg Wspólnego Słownika Zamówień (CPV):
a) 74222000-1 Usługi projektowania architektonicznego
b) 74222100-2 Usługi architektoniczne w zakresie obiektów budowlanych
c) 74222200-3 Usługi architektoniczne w zakresie przestrzeni
4. Dokumentacja projektowa obejmująca (pierwotny) projekt budowlany i wykonawczy dla zadania inwestycyjnego p.n. „Rekonstrukcja zabytkowego zajazdu w skansenie w Osieku nad Notecią z przeznaczeniem na centrum kultury i edukacji regionalnej” jest dostępna do wzglądu w siedzibie Zamawiającego od poniedziałku do piątku w godzinach 8.00 – 15.00.
5. Zamawiający odrzuci ofertę, która nie spełnia wymagań określonych w Zapytaniu ofertowym.
III. Termin wykonania zamówienia:
1. Aktualizacja projektu budowlanego wraz z uzgodnieniami, opiniami i decyzjami - do 10.11.2021r.
2. Pełnienie nadzoru autorskiego – do dnia zakończenia zadania inwestycyjnego nie dłużej jednak niż przez 4 lata od dnia zawarcia umowy.
IV. Warunki udziału w postępowaniu:
1. O udzielenie zamówienia mogą się ubiegać Wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące:
a) uprawnień do prowadzenia działalności zawodowej z zakresu architektury;
b) zdolności technicznej lub zawodowej;
c) sytuacji ekonomicznej lub finansowej.
1.1 W celu potwierdzenia spełnienia warunku w zakresie posiadania uprawnień do prowadzenia działalności zawodowej z zakresu architektury, Wykonawca winien przedstawić zaświadczenie lub inny dokument potwierdzający wpis na listę członków izby architektów.
1.2 W celu potwierdzenia spełnienia warunku w zakresie posiadania zdolności technicznej lub zawodowej Wykonawca winien wykazać się:
a) wykonaniem przynajmniej 1 (jednej) dokumentacji projektowej pełnobranżowej o podobnej funkcji i złożoności, dotyczącej obiektu o zbliżonym standardzie i kubaturze minimum 2.000 m3, z podaniem jej wartości oraz daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentów potwierdzających, że usługi te zostały wykonane należycie, np. referencji (załącznik Nr 5 do Zapytania ofertowego);
b) dysponowaniem minimum po jednej osobie w każdej z branż:
- konstrukcyjno-budowlanej,
- drogowej,
- instalacyjnej w zakresie sieci wod.-kan.,
- wentylacji mechanicznej i klimatyzacji,
- instalacji wewnętrznych wod.-kan. i c.o.;
- instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych,
wskazanych w Wykazie osób przewidzianych do realizacji (załącznik Nr 4 do Zapytania ofertowego), które skieruje do realizacji zamówienia i które będą posiadały uprawnienia budowlane w zakresie pełnym do projektowania w danej branży oraz będą legitymowały się stosownym zaświadczeniem lub innym dokumentem potwierdzającym wpis wydanym przez właściwą izbę samorządu zawodowego. Osoby te muszą posiadać wymagane uprawnienia do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie uprawniające je do projektowania i pełnienia nadzoru autorskiego, zgodnie z wymaganiami określonymi w ustawie z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane (Dz.U. z 2020, poz. 1333, ze zm.) oraz rozporządzeniu Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz.U. z 2019, poz. 831).
1.3 W celu potwierdzenia spełnienia warunku dotyczącego sytuacji finansowej lub ekonomicznej Wykonawcy muszą wykazać, iż są ubezpieczeni od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności na sumę ubezpieczenia nie niższą niż wartość oferty brutto, a okres ubezpieczenia winien obejmować co najmniej dzień składania ofert. W tym zakresie Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia spełniania przez Wykonawców warunków udziału w postępowania (załącznik Nr 3 do Zapytania ofertowego).
2. Ocena spełniania przez Wykonawców warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana w oparciu o następujące dokumenty:
1) Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu (załącznik Nr 3 do Zapytania ofertowego).
2) Zaświadczenie lub inny dokument potwierdzający wpis na listę członków izby architektów
3) Wykaz osób którymi dysponuje lub będzie dysponował wykonawca i które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności (załącznik Nr 4 do Zapytania ofertowego).
4) Wykaz wykonanych (co najmniej jednej) dokumentacji projektowej pełnobranżowej w okresie ostatnich 3 lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenia zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, o wartości nie mniejszej niż cena brutto zaproponowana w ofercie. Wykazana dokumentacja może być sporządzona przez Wykonawcę składającego ofertę lub jego pracownika, z podaniem ich wartości oraz daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentów potwierdzających, że usługi te zostały wykonane należycie, np. referencji, protokołów odbioru (załącznik Nr 5 do Zapytania ofertowego).
3. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana wg formuły „spełnia – nie spełnia” w oparciu o wymagane dokumenty i oświadczenia, o których mowa w ust. 2.
V. Kryteria oceny ofert i ich znaczenie:
1) Ocena ofert zostanie dokonana wyłącznie na podstawie kryterium ceny według następujących zasad:
Lp. |
Kryterium |
Waga (pkt) |
Sposób oceny |
1 |
Cena brutto wykonania zamówienia |
100 |
Oferta z najniższą ceną brutto uzyska 100 punktów. Pozostałe oferty będą oceniane odpowiednio – proporcjonalnie do ceny najniższej, zgodnie z poniższym wzorem: Oferta z ceną najniższą / oferta badana x 100 = liczba punktów. |
2) Za ofertę najkorzystniejszą zostanie uznana oferta, która nie podlega odrzuceniu oraz zawiera najniższą cenę ofertową brutto.
3) Obliczenia punktacji, zgodnie z wyżej wskazanym kryterium, zostanie dokonane z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku.
VI. Opis sposobu obliczania ceny oferty
1) Cena oferty musi być podana w złotych polskich i być wyrażona w kwocie brutto.
2) W cenę Wykonawcy powinni wliczyć wszystkie świadczenia, o których mowa w niniejszym Zapytaniu ofertowym.
3) Cena winna być podana w zaokrągleniu do dwóch miejsc po przecinku zgodnie z zasadami matematycznymi.
4) Oferta z błędnie naliczonym podatkiem VAT zostanie odrzucona. Ustalenie prawidłowej stawki podatku VAT należy do obowiązków Wykonawcy.
5) Zamawiający poprawia w ofercie:
a) oczywiste omyłki pisarskie i rachunkowe, z uwzględnieniem konsekwencji rachunkowych dokonanych poprawek,
b) inne omyłki polegające na niezgodności oferty z treścią Zapytania ofertowego zamówienia, niepowodujące istotnych zmian w treści oferty - niezwłocznie zawiadamiając o tym Wykonawcę, którego oferta została poprawiona.
6) Jeżeli nie można wybrać oferty najkorzystniejszej z uwagi na to, że Wykonawcy złożą oferty z takimi samymi cenami, Zamawiający wezwie tych Wykonawców do złożenia ofert dodatkowych. Składając oferty dodatkowe, Wykonawcy nie mogą zaoferować cen wyższych niż zaoferowane w złożonych ofertach. Zamawiający dokonuje następnie wyboru tej oferty, która przedstawia niższą cenę.
7) Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli:
a) nie złożono żadnej oferty;
b) wszystkie złożone oferty podlegały odrzuceniu;
c) jeżeli cena najkorzystniejszej oferty przewyższy kwotę, którą Zamawiający będzie mógł przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia; chyba że Zamawiający może zwiększyć tę kwotę do ceny najkorzystniejszej oferty;
d) w przypadku, gdy zostały złożone oferty dodatkowe o takiej samej cenie;
e) wystąpiła istotna zmiana okoliczności powodująca, że prowadzenie postępowania lub wykonanie zamówienia nie leży w interesie Zamawiającego, czego nie można było wcześniej przewidzieć;
f) postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia;
g) w pozostałych przypadkach określonych w Zapytaniu ofertowym.
VII. Miejsce i termin składania ofert
Oferty należy składać w sekretariacie Muzeum Okręgowego im. St. Staszica w Pile, ul. Browarna 7, 64-920 Piła do dnia 29.06.2021 r. do godz. 12.00
VIII. Pytania i wyjaśnienia dotyczące zapytania ofertowego
1. Pytania dotyczące Zapytania ofertowego mogą kierowane na piśmie lub na adres poczty elektronicznej Zamawiającego z adnotacją: „Zapytania – aktualizacja projektu budowlanego i wykonawczego rekonstrukcji zabytkowego zajazdu”, nie później niż na 6 dni przed terminem składania ofert (decyduje data wpływu zapytania).
2. Wszystkie wyjaśnienia dotyczące Zapytania ofertowego Zamawiający będzie zamieszczał na stronie internetowej www.muzeum.pila.pl.
3. Wyjaśnień w sprawach formalnych dotyczących zamówienia udziela:
Rafał Bartoś, tel. /067/ 211-07-81
IX Informacje o sposobie porozumiewania się oraz przekazywania oświadczeń lub dokumentów:
1. W niniejszym postępowaniu wszelkie dokumenty, oświadczenia (z wyjątkiem oferty), wnioski, zawiadomienia oraz informacje Zamawiający i Wykonawcy mogą przekazywać pisemnie, na adres e-mail lub faksem, z zastrzeżeniem ust. 2.
2. Kontakt z Zamawiającym za pośrednictwem faxu jest możliwy w godzinach: 8.00 – 14.00 (od poniedziałku do piątku).
X. Termin związania złożoną ofertą
1. Termin związania złożoną ofertą wynosi 30 dni.
2. Bieg terminu rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert.
XI. Opis sposobu przygotowania ofert
1. Każdy Wykonawca może złożyć w niniejszym przetargu tylko jedną ofertę.
2. Ofertę musi być napisana w języku polskim i być podpisana przez osoby upoważnione do reprezentowania Wykonawcy.
3. Dokumenty są składane w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę. Zamawiający może żądać przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentu, gdy złożona przez Wykonawcę kopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi wątpliwości co do jej prawdziwości.
4. Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert w wersji elektronicznej.
5. Oferta powinna zawierać co najmniej następujące informacje:
a) dane o Wykonawcy (nazwę Wykonawcy, dokładny adres, telefon, itp.),
b) przedmiot oferty,
c) cenę brutto przedmiotu oferty podaną w złotych polskich z wszelkimi świadczeniami pochodnymi; cena brutto powinna obejmować wykonanie całego przedmiotu oferty wraz z podatkiem VAT w odpowiedniej wysokości. Cena powinna być określona cyfrowo i słownie. W razie rozbieżności będzie przyjmowana cena określona słownie.
6. Wszystkie dokumenty w tym załączniki, wymagają podpisu osób uprawnionych do reprezentowania Wykonawcy, zgodnie z wymogami ustawowymi. Jeżeli Formularz ofertowy lub dokumenty będą podpisywane przez pełnomocnika, do oferty należy dołączyć prawnie skuteczne pełnomocnictwo.
7. Poprawki w ofercie muszą być naniesione czytelnie oraz opatrzone podpisem osoby (osób) podpisującej ofertę. Brak podpisu skutkować będzie odrzuceniem oferty.
8. Wykonawca może, przed upływem terminu do składania ofert, zmienić lub wycofać ofertę. Zmiana lub wycofanie oferty następuje poprzez złożenie odrębnego oświadczenia w tym zakresie dostarczonego Zamawiającemu w odrębnej kopercie z adnotacją „zmiana” lub „wycofanie” oferty.
9. W toku badania i oceny ofert Zamawiający może żądać od Wykonawców wyjaśnień treści złożonych ofert i wzywać do uzupełniania dokumentów (poza Formularzem ofertowym).
10. Oferty powinny być złożone w zamkniętej kopercie, z opisem: „Przetarg – aktualizacja projektu budowlanego i wykonawczego Rekonstrukcja zabytkowego zajazdu w skansenie w Osieku nad Notecią” wraz z pełnieniem nadzoru autorskiego”.
11. W przypadku, gdy osoba podpisująca ofertę w imieniu Wykonawcy nie jest wpisana do właściwego rejestru handlowego jako osoba upoważniona do reprezentowania Wykonawcy musi przedstawić pełnomocnictwo do występowania w imieniu Wykonawcy oraz jego reprezentowania i zaciągania zobowiązań finansowych.
12. Dokumenty składające się na ofertę należy składać w formie oryginałów lub kserokopii dokumentów potwierdzonych (każda strona) własnoręcznym podpisem osoby podpisującej ofertę z adnotacją „potwierdzam zgodność z oryginałem”.
13. Koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty ponosi Wykonawca. Zamawiający nie przewiduje możliwości zwrotu kosztów przygotowania oferty przetargowej. Wykonawca powinien zapoznać się z całością Zapytania ofertowego, którego integralną część stanowią załączniki.
14. Dokumenty wymagane wraz z ofertą:
4. Pelna terść w dokumencie PDF
Kalendarz aktualnych imprez i warsztatów
w formie listy ›
- w Muzeum Okręgowym w Pile
- w skansenie w Osieku